APA ITU FENOMENA "KEPALA AIR" ?


Sejak kebelakangan ini, kerap kali kita mendengar tentang kes lemas di kawasan-kawasan perkhelahan, perkhemahan yang menarik dan popular di seluruh negara. Sempena kedatangan musim tengkujuh yang bakal tiba ini, hujan kerap kali turun di kawasan pantai timur terutamanya dan juga beberapa kawasan yang terdedah kepada angin laut. 

Apabila kerapnya berlaku hujan, sepatutnya banyak aktiviti luar seperti aktiviti mendaki, perkhemahan, mandi-mandi perlu dihentikan buat seketika kerana keadaan yang tidak mengizinkan. Jika mereka yang selalu melakukan aktiviti pendakian, mereka akan tahu, musim hujan adalah musim yang tidak seronok dan merbahaya. Jika di kawasan air terjun atau sungai, jangan sesekali mandi ketika atau selepas hujan. 

Boleh dikatakan pasti akan berlaku fenomena 'kepala air' ketika hujan atau selepas hujan. Fenomena ini tidak boleh dipandang enteng kerana sekali ia datang, andai anda berada di dalam air, umpama anda menyerah nyawa anda untuk digadaikan. Datangnya secara tiba-tiba tanpa ada penggera alam. Jika tidak berhati-hati, pasti selepas itu kita akan terdengar berita tentang tragedi mangsa lemas.

Itu tentang cerita kepala air. Kami ingin berkongsi sedikit ilmu ataupun tips yang dikongsi oleh rakan di Facebook iaitu New BoRn yang memberi sedikit ilmu tentang cara-cara mengesan / mengembalikan mangsa lemas yang dikatakan 'disorok' dan gagal dijumpai selepas lemas.
Assalamualaikum..Saya terpanggil nk ajar skit..apa yg sy ada,rasanya elok disimpan bersama... 
 Perihal Lemas disorok.

1.Ambik 7 biji batu,duduk kat port mula yg kita rasa bdk tu lemas
2.Batu pertama kita bacakan surah Al-Fatihah sbnyk 7x
3.Batu kedua kita selawatkan sebanyak 7x juga.
4.Di batu ketiga bacakan surah Alaaraf ayat 3 sbnyk 7x gak..
5.Batu keempat surah Al-Ikhlas juga 7x
6.Batu kelima Surah Al-Falaq pn 7x kita bacakan.
7.batu ke enam pula surah AlNas 7x gak
8.Batu ke tujuh Bacakan surah kursi 7x
Setiap batu itu dibaca dan dilempar dgn dimulai dgn "BismilahiAllahuakbar" baling..pertama..then buat yg kedua..baca gak "BismilahiAllahuakbar" baling..smpai ketujuh batu smuanya..
insyallah dgn izin Allah s.w.t batu tu akan menepis dan pukul segala gangguan dan bnde yg sembunyikan mayat org yg lemas tu..
:dr newborn to all angler
Mohon kpd allah..doa..dgn izinya..pasti dpt ketemu dlm masa yg sepatutnya..
KONGSI DI GOOGLE PLUS

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 KOMEN:

Catat Ulasan