SELEPAS PARIS, KINI ISTANBUL PULA


Selepas dunia digemparkan dengan serangan tembakan di Paris, kini sekali lagi dunia dikejutkan dengan serangan di Istanbul pula. Dikatakan serangan bom berani mati ini didalangi oleh kumpulan Islamic State (IS), yang menurut laporan rasmi telah membunuh 10 orang, 9 daripadanya adalah pelancong daripada Jerman. 

Serangan tersebut dilancarkan di kawasan Sultanahmet, berdekatan Blue Mosque yang menjadi tempat popular di situ. Kira-kira 15 orang cedera, kebanyakannya juga adalah warga Jerman.
"Turki kini telah menjadi tempat paling utama untuk menjadi sasaran serangan pengganas", kata Presiden Recep Tayyip Erdogan.
Bagi rakyat Malaysia yang berada di sana, mohon berhati-hati dan elakkan berada di kawasan kejadian. Laporkan keadaan semasa anda di kedutaan. 







KONGSI DI GOOGLE PLUS

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

2 KOMEN:

  1. bercadang-cadang nak bawa anak2 bercuti ke Istanbul masa cuti sekolah nanti.. tapi risau pula bila dah kejadian2 mcm ni..

    Semoga saudara2 Islam kita di sana dilindungi selalu.. :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. inshaAllah..selalu mohon perlindungan daripadaNya..kita ingat DIA..inshaAllah DIA pun ingat kita..

      Padam